MODEL PENGEMBANGAN KURIKULUM TPQ AL FURQON MTA WONOSARI 1
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Amelya Ayu Syaputri, Rizkia Ramadhania Nurbani, & Deri Hendriawan. (2023). Implementasi Kurikulum Taman Pendidikan Al-Qur’an di TPQ Baiturrahim Bekasi Timur Jawa Barat. Asghar : Journal of Children Studies, 3(1), 52–60. https://doi.org/10.28918/asghar.v3i1.1013
Ary Irawan, M., Syarifoeddin, E. W., & Wardani, I. K. (2021). Manajemen Kurikulum TPQ. Pengabdian Kepada Masyarakat Cahaya Mandalika, 2(2), 308–314.
Asiva Noor Rachmayani. (2015). Konsep, Prinsip, Model, Pendekatan & Langkah-langkah Pengembangan Kurikulum PAI.
Aziz, D. K. (2015). Profesionalisme Guru Tpq Baitul Jannah. Jurnal Penelitian Agama, 16(1), 15–28. https://doi.org/10.24090/jpa.v16i1.2015.pp15-28
Erin Aprillia, Cut Nurhayati, & Anjani Putri Belawati Pandiangan. (2022). Perubahan Kurikulum Pada Proses Pembelajaran. Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Sosial, 1(4), 402–407. https://doi.org/10.58540/jipsi.v1i4.78
Fatma Wati, Siti Kabariah, A. (2022). Penerapan Model-Model Pengembangan Kurikulum di Sekolah. 2(4), 627–635.
Febriyanti, A. (2015). Scanning Lingkup Eksternal dan Internal Lembaga Pendidikan Islam. III(2), 6.
Harding, H. (2024). Model dan Pendekatan Pengembangan Kurikulum. 1–14.
Hidayani, M. (2018). MODEL PENGEMBANGAN KURIKULUM Masrifa Hidayani. At-Ta’lim, 16(2), 375–394.
Ikhwan, A. (2021). Metode Penelitian Dasar (Mengenal Model Penelitian dan Sistematikanya). Tulungagung: STAI Muhammadiyah Tulungagung.
Inge Ayudia, Wilibaldus Bhoke, Rici Oktari, Maria Carmelita, Veronike Salem, Majidah Khairani, Fitri Mamontho, Merika Setiawati, Nurhayati, Feriyanto, Nurhidayati, M. I. (2022). Pengembangan Kurikulum (Sarwandi (Ed.)). PT. Mifandi Mandiri Digital.
Irsalulloh, D. B., & Maunah, B. (2023). Peran Lembaga Pendidikan Dalam Sistem Pendidikan Indonesia. PENDIKDAS; Jurnal Pwndidikan Dalam Situs, 04(02), 17–26.
Isnatin, U., Harris, J. I., Ananta, L., Saputra, A., Putra, F., Bakti, J., Vol, K., & Xx, N. (2024). PENGEMBANGAN KURIKULUM DAN METODE PEMBELAJARAN DI TPA AL-HIDAYAH DESA TUMPUK KABUPATEN PONOROGO. 5(1), 1–12.
Jannah, S. (2021). PERKEMBANGAN TPQ (TAMAN PENDIDIKAN AL-QUR’AN) DI KEBOAN SIKEP GEDANGAN SIDOARJO TAHUN 1990-2015. Pharmacognosy Magazine, 75(17), 399–405.
Julaeha, S., Hadiana, E., & Zaqiah, Q. Y. (2021). Manajemen Inovasi Kurikulum: Karakteristik dan Prosedur Pengembangan Beberapa Inovasi Kurikulum. Muntazam: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 02(1), 1–26.
Kridel, C. (2022). Fundamentals of Curriculum Development. Encyclopedia of Curriculum Studies, 2(2), 215–230. https://doi.org/10.4135/9781412958806.n212
Lestari, Riska, Mira Puspita Sari, and A. S. (2021). “Pentingnya Kreativitas Guru dalam Upaya Peningkatan Mutu Pendidikan.” Peran Guru Dalam Membentuk Karakter Siswa (Antologi Esai Mahasiswa Pendidikan Guru Sekolah Dasar).
Merdekawaty Ana, & Fatmawati. (2020). Pelatihan Manajemen Organisasi Taman Pendidikan Al-Quran. Pengembangan Masyarakat Lokal, 3(2), 172–177. http://e-journallppmunsa.ac.id/index.php/jpml/article/download/306/292
Muthi’ah Lathifah, & Yakobus Ndona. (2024). Peran Pendidikan Dalam Membangun Kemanusiaan Yang Beradab. Lencana: Jurnal Inovasi Ilmu Pendidikan, 2(3), 184–193. https://doi.org/10.55606/lencana.v2i3.3764
Oktaviani, Y., Zohriah, A., & Firdaos, R. (2023). Manajemen Kurikulum Taman Pendidikan Qur’an (TPQ) Dalam Meningkatkan Baca Tulis Alqur’an (Studi TPQ Al-Mujahidin dan TPQ Al-Muawwanah Kota Serang). Innovative: Journal Of Social Science Research, 3(5), 4373–4381.
Pahleviannur, M. R. et al. (2022). Buku Metodologi Penelitian Kualitatif (In Thesis). Pradina Pustaka. https://doi.org/10.31237/osf.io/jhxuw
Putri, H. S., & Jinan, M. (2025). THE EFFORTS OF TEACHERS OF THE AL-QUR ’ AN EDUCATION PARK OF THE AL-QUR ’ AN INTERPRETATION ASSEMBLY OF THE KEDAWUNG 4 BRANCH IN IMPROVING THE QUALITY OF NON-. 193–208. https://doi.org/10.30868/im.v7i02.7885
Raini, M. Y. (2022). MODEL KURIKULUM PENDIDIKAN ISLAM DI MASA PANDEMI COVID-19: STUDI TPQ AL FITHRAH SURABAYA (OBE). 3.
Rizal, M., Grave, A. De, Saputra, dani nur, Mardianto, D., Sinthania, D., Hafrida, L., Bano, vidriana O., Susanto, E. E., Mahardhani, A. J., Amruddin, Alam, M. D. S., Lisya, M., & Ahyar, D. B. (2022). Metodologi Penelitian Kualitatif. Pradina Pustaka.
Rohmah, E. A., Syarifah, S., Nusantara, M., & Article, I. (2024). Al-Ihsan : Jurnal Pengabdian Agama Islam Sosialisasi Peningkatan Kualitas Pembelajaran Di Sekolah MDTA Ar-Rohmah Melalui Implementasi Kurikulum Terstruktur dan Terukur Socialization Of Improving The Quality Of Learning At MDTA Ar-Rohmah School Through The Implementation Of A Structured And Measured Curriculum Al-Ihsan : Jurnal Pengabdian Agama Islam. 1(2). https://doi.org/10.25299/aijpai.2024.19036
UU RI No. 20 Tahuh 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. (2004). Zitteliana, 19(8), 159–170.
Weaver, T. (2020). Pengembangan Kurikulum Sekolah: Konsep, Model, dan Implementasi. Engineering, 250(2), 44–47.
Yayuk Riana, N. L. I. (2024). EFEKTIVITAS PEMBELAJARAN TAHFIDZUL QURAN PESERTA DIDIK DI SMP MUHAMMADIYAH 10 SURAKARTA. Jurnal Tarbiyah, 31(2), 360–367.
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/tar.v31i1.4352
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Tarbiyah by UIN Sumatera Utara Medan is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://jurnaltarbiyah.uinsu.ac.id/index.php/tarbiyah.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://jurnaltarbiyah.uinsu.ac.id/index.php/tarbiyah/about/submissions#copyrightNotice.