THE IMPROVEMENT OF STUDENT’S MATHEMATICAL COMMUNICATION ABILITY BY USING COOPERATIVE LEARNING: COURSE REVIEW HORAY
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, Suharsimi. 2006. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Eliza, Fivia. 2014. Multimedia Interaktif Sistem Pengendali Elektronik. Jurnal Teknologi Informasi & Pendidikan ISSN : 2086 – 4981 Vol. 7 No. 1 Maret.
Huda, Miftahul. 2014. Model-Model Pengajaran dan Pembelajaran. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Istarani dan Muhsammad Ridwan. 2014. 50 Tipe Pembelajaran Kooperatif. Medan: Iscom Medan.
Lindquist, M dan Elliott, P.C. 1996. Communication-an Imperative for Change: A Conversation with Mary Lindquist, dalam Communication in Mathematics K-12 and Beyond. USA: National Council of Teachers of Mathematics. INC.
NCTM. 2000. Curriculum and Evaluation. America: The National Of Teachers Of Mathematics, INC.
Rachmayani, Dwi. Penerapan Pembelajaran Reciprocal Teaching Untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematis Dan Kemandirian Belajar Matematika Siswa., Jurnal Pendidikan: UNSIKA.
Shoimin, Aris. 2013. Model Pembelajaran Inovatif Dalam Kurikulum 2013. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Sudjana. 2001. Metoda Statistika. Bandung, Tarsito.
Sugiyono. 2013. Statistika untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Sumarmo, U. 2005. Pembelajaran Matematika untuk Mendukung Pelaksanaan Kurikulum Tahun 2002 Sekolah Menengah. Makalah pada Seminar Pendidikan Matematika 7 Agustus 2005. Gorontalo: Universitas Negeri Gorontalo.
DOI: http://dx.doi.org/10.30829/tar.v26i1.376
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Tarbiyah by UIN Sumatera Utara Medan is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://jurnaltarbiyah.uinsu.ac.id/index.php/tarbiyah.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://jurnaltarbiyah.uinsu.ac.id/index.php/tarbiyah/about/submissions#copyrightNotice.